Online/Canlı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Öğretmen Akademisi


Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Öğretmen Akademisi


Programın amacı: Yabancı dil olarak Türkçe Öğretimi alanında çalışmakta olup belli konularda kendilerini geliştirmek isteyen öğreticilere eğitim vermektir.

Program Hakkında Bilgi: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Öğretmen Akademisi 3 modülden oluşmaktadır. Modüllere göre değişmekle birlikte her modül en az 40 ders saatidir. Program yabancı dil olarak Türkçe öğretimine ilişkin kuramsal eğitimleri, atölye çalışmalarını, ders uygulamalarını ve proje sunumlarını kapsamaktadır. Katılımcılar sadece ihtiyaç duydukları modülde eğitim alma imkânına sahiptir.

Katılımcılarla her modül ile ilgili alanda Dil Merkezi tarafından hazırlanmış olan eğitim materyalleri (Dil bilgisi sunumları, konuşma aktivite sayfaları, kelime – dil bilgisi testleri, sınav paketleri vb.) paylaşılacaktır.
 
Katılım Koşulları: Programa üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Öğretmenliği, Dilbilim ve Filoloji bölümlerinden mezun adaylar katılabilir. Ayrıca bu bölümlerden mezun olmamış fakat yabancı dil olarak Türkçe öğretim alanında en az bir yıl tecrübeye sahip adaylar da programa başvurabilir.

Ders saati: Derslerimiz Salı ve Perşembe günleri 18.00-21.00 saatleri arasında yapılacaktır.
1. Modül Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Becerileri: 6 Hafta, 48 saat
2. Modül Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İşlevsel Dil Bilgisi Dersleri: 5 Hafta, 40 Saat
3. Modül Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme Değerlendirme: 5 Hafta, 40 Saat

Eğitimcilerimiz: Dersler İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi uzman kadrosunda yer alan öğretim görevlileri tarafından verilecektir.

Sertifika: Her modülü tamamlayan katılımcılara o modüle ait katılım belgesi verilecektir.

Kontenjan: Her modüle en fazla 25 katılımcı eğitim alabilmektedir. Katılımcıların başvuruları değerlendirilecek ve uygun olan katılımcılar programa kabul edilecektir.

Son başvuru tarihi: 09.03.2022


* 09.03.2022 tarihine kadar başvurular alınacak olup, yeterli sayıda başvuru gelen modüllerin kayıt işlemleri için bu tarihten sonra ödeme onayıyla ilgili e-posta gönderilecektir. Ödeme onayı gelmeden ücret yatırmayınız.

Ücret: 500 TL

Kayıt için evrak bilgisi: Diploma fotokopisi, katılım ücreti dekontu ve başvuru formu
İletişim bilgileri: gozde.orhan@istanbul.edu.tr

Program İçeriği

Eğitimlerimiz aşağıdaki üç modülden oluşmaktadır.

1.    Modül Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Becerilerine Uygun Materyal Geliştirme (6 Hafta-48 Saat)



Verilecek olan bu eğitimde yabancı dil öğretiminde geliştirilmesi hedeflenen okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerisini geliştirme yolları üzerinde durulacaktır. Eğitimin ilk beş haftasında okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri ve uzaktan yabancı dil eğitimi materyal geliştirme çalışmaları hakkında teorik bilgi verilecek ardından eğitim alan kursiyerler gruplara ayrılarak dil düzeylerine göre eğitmenler eşliğinde materyal geliştirme atölye çalışmalarına katılacaktır.
Eğitimin sonunda her bir kursiyerin bir dil kazanımına ait okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerisine yönelik materyaller geliştirmesi ve eğitimin sonunda bu materyali sunması gerekmektedir. Kursiyer geliştirdiği materyal çerçevesinde değerlendirilecektir.

1.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde okuma becerisi
Teorik eğitim ve düzeylere uygun materyal geliştirme atölye çalışmaları
2.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde dinleme becerisi
Teorik eğitim ve düzeylere uygun materyal geliştirme atölye çalışmaları
3.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde konuşma becerisi
Teorik eğitim ve düzeylere uygun materyal geliştirme atölye çalışmaları
4.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde yazma becerisi
Teorik eğitim ve düzeylere uygun materyal geliştirme atölye çalışmaları
5.    Hafta Uzaktan Yabancı Dil Eğitiminde Materyal Geliştirme
Teorik eğitim ve düzeylere uygun materyal geliştirme atölye çalışmaları
6.    Hafta Sunumlar ve Değerlendirme
Katılımcıların geliştirdiği materyallerin sunumları ve değerlendirme

2. Modül Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Anlam ve Kullanım Boyutuyla Dil Bilgisi Öğretimi (5 Hafta-40 Saat)



Bu ders kapsamında “dil bilgisi” kavramı açıklanacak daha sonra “dil bilgisi öğretimi”nin dil öğretimi içindeki yeri ortaya konularak ikinci dilde ya da yabancı dilde dil bilgisi öğretimin düzeylere uygun olarak nasıl olması gerektiğine ilişkin bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılacaktır.
Derslerimizde her düzeye ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara uygun hangi dil yapılarının verilmesi gerektiği üzerinde durulacak. Dil yapılarının öğretilmesinde nasıl bir yöntem uygulanması gerektiği örnek ders anlatımları ve sunumlar eşliğinde aktarılacaktır. Teorik eğitim ardından kursiyerler eğitmenlerimiz eşliğinde hedef kazanımlar çerçevesinde dil bilgisi materyali geliştirme atölye çalışmalarına katılacaklardır.

1.    Hafta A1 Düzeyi Dil Bilgisi Öğretimi Dersleri
Teorik eğitim ve materyal geliştirme atölye çalışmaları
2.    Hafta A2 Düzeyi Dil Bilgisi Öğretimi Dersleri
Teorik eğitim ve materyal geliştirme atölye çalışmaları
3.    Hafta B1 Düzeyi Dil Bilgisi Öğretimi Dersleri
Teorik eğitim ve materyal geliştirme atölye çalışmaları
4.    Hafta B2 Düzeyi Dil Bilgisi Öğretimi Dersleri
Teorik eğitim ve materyal geliştirme atölye çalışmaları
5.    Hafta C1 Düzeyi Dil Bilgisi Öğretimi Dersleri
Teorik eğitim ve materyal geliştirme atölye çalışmaları

3. Modül Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme Değerlendirme (5 Hafta-40 Saat)



Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kapsamında öğrencide geliştirmesi beklenen kazanımlar; okuma, anlama, dinleme, konuşma, yazma ve bunun yanında dil bilgisi, sözcük öğrenme becerileridir. Bu becerilerin öğretimi kadar öğrencilerin öğrenmelerine yönelik Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni çerçevesinde amaç ve kazanımlara ulaşıp ulaşılmadığını ölçmek ve değerlendirmek çok önemli bir yere sahiptir. Sağlıklı yapılmayan ölçme değerlendirme öğrencilerin Türkçeyi ne kadar öğrendiklerini ortaya koyamamaktadır. Bu durum öğrencilerin bir üst seviyedeki öğrenmeleri gereken becerileri ve istenen kazanımları iyi derecede öğrenememelerine ve başarılarının daha düşük olmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle Türkçe öğretiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri dili beklenen beceri düzeyine ulaştırma ve bir dil bilinci oluşturmada son derece önemlidir.
Bu amaçla yapacağımız bu derste ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilip ölçme değerlendirme materyali hazırlama atölye çalışması yapılacaktır. Vereceğimiz eğitimin ilk dört haftasında katılımcılara okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerine yönelik nasıl bir ölçme değerlendirme yapılması gerektiği hakkında bilgi verilecek, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sınav hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulacaktır. Ardından eğitim alan kursiyerler gruplara ayrılarak dil düzeylerine göre eğitmenler eşliğinde ölçme-değerlendirme araçları geliştirme atölye çalışmalarına katılacaktır.
Eğitimin sonunda her bir kursiyerin bir dil düzeyine ait okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerisine yönelik bir sınav geliştirmesi ve eğitimin sonunda bu sınavı sunması gerekmektedir. Kursiyer geliştirdiği sınav çerçevesinde değerlendirilecektir.


1.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde okuma becerisini ölçme değerlendirme
Teorik Eğitim (Okuma becerisine yönelik metin ve soru hazırlama)

2.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde dinleme becerisini ölçme değerlendirme
Teorik Eğitim (Dinleme becerisine yönelik metin ve soru hazırlama)

3.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde konuşma becerisini ölçme değerlendirme
Teorik Eğitim ( Konuşma becerisine yönelik soru hazırlama ve konuşma becerisini değerlendirme ölçütleri)

4.    Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretimde yazma becerisini ölçme değerlendirme
Teorik Eğitim (Yazma becerisine yönelik soru hazırlama ve yazma becerisini değerlendirme ölçütleri)

5.    Hafta Sınav Oluşturma
Sınav sunumları ve değerlendirme