Ön Kayıt Formu

Türkçe kurslarının başlangıç tarihleri yılda 4 dönem olarak planlanır. Bu dönemler dışında öğrenci talebine bağlı olarak yeni sınıflar da açılır. Kurslarımıza kayıtlar kayıt tarihinden 1 ay önce başlar. Kurslarımıza katılmak isteyen öğrenci adaylarımızın Merkezimizden öğrenci kabul belgesi almaları gerekir. Bu belge için Tophane şubemize 2 adet pasaport fotokopisi, 2 adet fotoğraf ve banka hesabımıza 100 Euronun Türk Lirası karşılığının ödendiğini gösteren banka dekontunun getirilmesi gerekir. Öğrenciler gerekli belgeleri Türkiye’de bulunan bir yakınları aracılığıyla şubemize ulaştırabilirler. 1 iş günü içerisinde öğrenci kabul belgesi hazırlanır ve teslim edilir.

Başvurularını elektronik olarak yapmak isteyen öğrenci adaylarımız pasaport fotokopisini, fotoğrafını ve banka hesabımıza 100 Euronun Türk Lirası karşılığının ödendiğini gösteren dekontu dilmerk@istanbul.edu.tr mail adresine gönderirler. 1 iş günü içerisinde belge hazırlanıp mail yoluyla öğrenci adayına iletilir.

Öğrenci kabul belgesi alan öğrenciler ülkelerinde bulunan Türk Konsolosluğuna öğrenim vizesi için başvuru yaparlar. Öğrenciler vize aldıktan sonra Merkezimize gelip kesin kayıtlarını yaptırırlar. Öğrenci kabul belgesi için ödenen 100 Euro kurs ücretinden çıkarılır.

 

Our Turkish courses have been devised as 4 terms per year. There are also additional courses initiated depending on students’ demand. The registration period starts one month prior to the first day of class. All candidates wishing to attend our courses are requested to get an acceptance letter issued by Istanbul University Language Center. To get this document, the candidate student must submit two passport copies and two passport photos, along with the bank receipt showing that the Turkish Lira equivalent of 100 Euros has been paid to the account of Istanbul University Language Center. The candidate students may also have an acquaintance of theirs deliver the required documents to Istanbul University Language Center on their behalf. Once the documents have been submitted, it usually takes a working day to compose and grant the acceptance letter to the candidate student.

 

The candidate students who wish to make an on-line application must e-mail the required documents to dilmerk@istanbul.edu.tr. The acceptance letter is composed upon the receipt of the relevant e-mail and is sent to the e-mail address of the candidate student in one working day.

 

The students who have been granted with the acceptance letter apply for a Student Visa through the Turkish Embassy located in their home countries. Once granted with a student visa, the students are expected to apply to Istanbul University Language Center for registration. The fee (100 Euros) paid for the acceptance letter is then deduced from the language course fee upon registration.